8.6.09

Conclusions d'a rueda de prensa de critica a os electoralismos

http://adeban.org/?seccion=articulos&articulo=9

O pasau miercols 3 de chulio fazié a ran personal una rueda de prensa en condizión alabez de miembro de l’Asoziazión Cultural Nogará-Religada, ta mirar de dixar clara a postura de politizazión d’a manifestazión por as luengas d’Aragón d’o diya 16 de mayo por parti de IU, y más que más, de CHA. Como bien sabemos, dita manifestazión estió parada por a coordinadera ‘Aragón Trilingüe’ formada por asoziazions culturals, coleutibos sozials y partius politicos, a condizión de que l’intrés de dita aizión estase nomás cultural, dixando a un costau cualsiquier atro ochetibo, en espezial de politizazión.


A la fin, dita manifestazión estió prou bien, balurando-la a ran personal de un 7 sobre 10, con una partizipazión azeptable y un ambién sobrebueno. Si bien, ya dende primera ora d’o maitín una mesacha d’a SER me gritaba ta demandar-me por una manifestazión “conbocada por CHA y IU”, o que feba presachiar que no tot iba a estar tan bien. Ya de tardis, atra gritada telefonica nos adbertiba de que a notizia eba saliu en Aragón Televisión pero mesa en mezclallo chunto a o consello nazional de CHA. Ixa mesma tardi en o quiosco de l’Aljafería, an que remataba l’auto, o representán de CHA astí presén, Miguel Martínez Tomey, deziba que, si bien els eban nimbiau un comunicau propio, eban mirau d’aclarar dende o primer inte que a manifestazión se feba dende una ambiesta apolitica, y que a culpa de que isto estase ocurrindo asinas yera d’os propios meyos.


Os dos diyas beniens se podió beyer informazión con un mezclallo parellano tanto en o Periodico d’Aragón como en ZTV, abendo en iste zaguer caso una entrebista a Niebes Ibeas, buscada por a propia mainate de CHA, y no por o camara de telebisión, beyendo-se asinas a mentira d’o siñor Tomey.


Tiempo dimpués, en a Feria de l’Asoziazionismo Chobenil de Zaragoza, en a Plaza d’os Sitios, demandé personalmén a o siñor Tomey por o tema. A respuesta dixó muito que deseyar, y ye d’as cosas más lamentables que he bisto en a custión de l’aragonés (si cal considerar a ixa persona, y a ixe partiu, parti d’a custión de l’aragonés): bi abió un desprezio fastioso, an que dito siñor s’enconcaró, dizió que o treballo d’o mobimiento asoziatibo por l’aragonés no feba onra, que podeban conbocar ruedas de prensa sin que dengún no les ese de dar permiso (incumplindo asinas l’acta d’a zaguera asambleya antis d’a rueda de prensa), que en a manifestazión sin CHA no ese abiu que 20 personas, entre atrás custions.


Ye por isto por o que me dezidié a fer a ran personal ista rueda de prensa antis d’istas elezions, en no aber disposizión de fer-la nian por parti d’a propia coordinadera (en no querer-se achuntar antis d’o 7 de chunio) nian por parti d’un mobimiento asoziatibo cheneralizau nian por garra asoziazión en concreto, seguntes tiengo conoxedura. Si bien he de dezir, que sí que tenié refirmes de personas d’esferens entidaz.


Tocán a la propia rueda, he de dezir que, si bien podié cometer errors de forma (ye una custión muito debatible internamén por atro costau), a mía intenzión yera a de fer plegar a la chen o feito por CHA y a contribuyir a una berdadera despolitizazión d’a luenga, onico camín que puet lebar l’aragonés t’a suya salbazión, y en garra momento mirar de fer mal a garra asoziazión que treballa por l’aragonés.


Manimenos he de dezir que ista custión ye a que planteyan os sectors de CHA ta mirar de deslechitimizar ista rueda de prensa, o que ta yo representa una postura cobarde: A suya balentía la contrimostrarían respondendo a istas propias criticas de politizazión y no a l’anulazión d’a balidé de l’auto que paré fa 2 diyas.

Marco Antonio Joven Romero