En istos tiempos, beigo que a educazión ye ficar en o zelebro d'o alumno conoximientos y que iste los prena sin que plegue a razonar-los en a mayoría d'as begadas.
Cuan se charra de que a educazión no planta firme... tot lo mundo endreza as suyas miradas enta as oras leutibas: que si cal más d'isto, que si ye una fateza estudiar isto atro, que si bi ha muitas fiestas... Y cuan se quiere ir más allá encara, se diz que a educazión no ye nomás o colechio y os conoximientos, sino tamién a parentalla, a redolada d'o alumno, asinas-asinas.
Agora bien, ¿ye a berdadera educazión ficar cosas en a mente d'a presona? ¿Ye a educazión saber a lai d'a grabitazión unibersal sin saber que quiere dizir? No, me parex que a educazión no planta firme, pero no por o antis dito, sino porque semos en una error.
¿Cómo s'aprende más en a bida? Ecsperimentando por man propia...
¡No baigas por astí que t'estozolarás! Manimenos dezides ir por astí (y bien feito pienso yo)... y a la fin t'estozolas. Ta yo ista ye a berdadera educazión: aprender as cosas por uno mesmo con ecsperienzia. Guías sí, mayestros u profesors no. Irás y te saldrán as cosas bien u mal... pero bas por tú mesmo.
Ta yo ixa ye a clau d'a educazión, una clau ixuplidada en os nuestros tiempos autuals.
No hay comentarios.:
Publicar un comentario