Pachinas

6.11.17

Enta Puerto Princesa, Palawan: Río baixo tierra y más


Aproveitando que a primer semana de noviembre ye festivo por istas tierras -o festivo de totz os santos- m'he feito un viache por a isla de Palawan, que dicen que ye una d'as islas más polidas d'o mundo. 

Asinas que pillé o vuelo dende Manila -bells 40€, con karaoke d'os asistents de vuelo d'Air Asia incluito- enta Puerto Princesa, capital central de Palawan, y astí que me planté. En primeras, tot y que Puerto Princesa encara conserva l'ambient propio de Filipinas, bells detalles ya t'amuestran que yes en una zona turistica, u lo menos, con millor situación economica que no a resta d'o país: carreras más escoscadas y ordenadas, una ripa de hotels, puestos turisticos ta minchar y fer-te unas bieras, atro estilo de conducción más "europeo", pres más caros que no en Luzón... 

Y como principals atractivos turisticos -u lo menos, os que yo trigué de fer- o famoso río subterráneo catalogau como una d'as siet maravillas naturals d'o mundo, a vista noctura d'as cuquetas de luz en o río Iwahig y una ruta en barco por as islas d'a Bahía Honda. 


O primer maitín marché t'o río subterráneo. Ta ixo, en una cursa que cuesta 2000 pesos (menos de 40 euros), marchas en una furgoneta mientras más d'una hora dica plegar a o primer puesto, una placha repolida anque has de pillar un primer barco que t'aproxima ent'o Parque Nacional d'o Río Subterráneo. Una vegada que plegas en o parque y bi baixas, caminas mientras bells minutos de selva -anque se troban monos- y plegas en a laguneta an que has de pillar una canoa de bellas hueito personas ta dentrar-ie en o río con un guida que ye qui s'encarga d'alumbrar y remar mientras o recorriu: i dentras mientras una milla d'o total d'o río, que tiene una extensión de más de hueito kilometros. Dentro, estalagtitas, bella estalagmita y una ripa de moriciegos t'asperan!
  
A mesma tardi, malas tornar, pillé a segunda cursa: a vista d'as cuquetas de luz en o río Iwahig, ya de nueitz. Ta ixo, unatra furgoneta t'amana ent'o embarcadero de Puerto Princesa, anque pillas un barco en una colla de bellas 20-30 personas con o que marchar t'o Iwahig, pero aturando antes en un restaurant en metat d'a mar anque uno tien un buffet libre de biroya filipina incluito en o pre -arredol de 20 euros toda la cursa. Malas cenar, uno se'n torna a puyar en o barco y marcha t'o esparpallant espectaclo de culors y luces feito or istos bichetz.  Por desgracia, a mía camara no ye prou buena como ta quitar fotos d'ista maravilla. Antimás cal decir que antis de puyar en o barco t'advierten de no quitar os barzos ni as garras a l'augua. De feito, en a popa d'o barco dos personas son cusirando de contino que no s'apareixca garra crocodilo ni garra cullebra, muito comuns por ixa redolada.

Finalment, a l'atrol diya de maitins y antis de hopar ta El Nido -d'o que feré atro post- decidié de fer a cursa d'a Bahía Honda, un conchunto de isolas y isoletz en metat d'a mar cerca de Puerto Princesa anque bi ha plachas paradisiacas. No ye mal, pero un servidor tampoco no guaire fan de masiadas plachas y quan uno marcha ta El Nido para cuenta de que puede fer cursas d'o mesmo estilo pero con plachas encara más polidas y millors paisaches.


Como curiosidat, todas as cursas incluyen chenta u cena, siempre buffet filipino. En cheneral o libel d'as cursas ye bueno, os pres no son caros y os puestos preciosos, encara que dimpués de fer-ne mientras bells 4 u 5 diyas, uno sale baldau de tanto roz y tanta biroya filipina.
  

No hay comentarios.:

Publicar un comentario