25.4.18

Enta Cebú (i): Oslob y Dalaguete


A l'atrol diya, atra vegada nos habiemos de puyar bien de maitins, ista vegada ta pillar a las 6 o barco que nos levaría dreitos dende Panglao dica Oslob, ya en a isla de Cebú. Querábanos fer a famosa cursa d'os tiburons ballena ixe mesmo diya, pero a persona que nos la vendió en Panglao nos enganyó y os locals d'o puesto d'Oslob an que arrivaba o barco estioron tamién muito maleducaus -pocas vegadas m'ha pasau isto con filipinos. Resulta que de viernes santo dengún no i treballaba -encara que nos heban dito o contrario- y por tanto a cursa d'os tiburons ballena no se podeba fer.  

Como no tenébanos guaires cosas ta fer, arrecorriemos as runias historicas de Oslob, con
un baluarte, un cuartel, una ilesia y una torre espanyolas, bien polidas todas, cal decir-lo. Y dimpués de fer-nos as fotos correspondients, marchemos t'o puesto d'os tiburons ballena ta pillar aloix cerqueta. Yera tot pleno, pero gracias a una muller muito maha, a la fin trobemos una cambra-guariche a meyo fer y con un escusau que millor no pisar-lo. Cal decir que quan no bi iba garra turista, ixa cambra la emplegaban as fillas d'a familia humilde y hospitalaria que i viviba y chestionaba o puestet. En breus, ixe diya viviemos como autenticos filipinos :-) Dimpués de chentar birolla filipina y de fer-nos bella biera a piet de placha en un puesto que yera prou bien, miremos de marchar t'as cascadas de Tumalog, prou conoixidas en toda a isola. Pero atra vegada, en estar viernes santo, yeran trancadas. Asinas que con pocas opcions ta ixe diya, marchemos t'a placha d'o puesto y nos descansemos mientras a tardi: cal decir que a placha, de piedra pero con posibilidatz de ficar-se en l'augua, yera polidisma y tranquilisma.

A l'atrol diya, en puyar-nos, le decíbanos a Silvia que heba dormiu chunto a una cucaracha
bien gran, que no heba parau cuenta pero que Ana y yo no hébanos quiesto decir-le-ne ta no alticamar-la. No le fació guaire buen prebo, pero -oh carma!- en ixas que chunto a o mío leito apareix corribandiando por o parete una araina chigant, d'ixas que piensas que no existen que en os zoolochicos. Dimpués d'o susto, y a ixo d'as 5:30 d'o maitín, marchemos ent'a dentrada d'os tiburos tal qual fans de Justin Bieber. Nos pensábanos que seríanos d'os primers, pero ya bi heba buena cosa de chent. Y en meya horeta, de verdat que ixo se metió como un concierto de Shakira. Totz os turistas d'o lugar -más que más foranos- y buses y furgonetas a brozuecos i arrivaban, tot por ficar-se en l'augua con os famosos tiburons ballena d'Oslob.

Dimpués de fer as correspondients colas y de bosar as dentradas, nos puyemos en a barquichuela con os nuestros trastes -equipo de snorkel y una camara acuatica amprada-
ta concarar o camín ent'os tiburons ballena. Camín bien curteto, diría que de menos de 100 metros dende a costa, contrariament a lo que en primeras m'asperaba. As barquichuelas se meteban en ringlera, y dimpués bell par de personas en barca chitaban birolla a os tiburons ballena mientras chiraban fendo un rolde ta que os bichos pasasen a plego de todas as barquichuelas. Los tenebas bien a man, y encara que en teoría ye obligatorio tener una distancia de bells metros de seguridat, en uno d'istos chiros o tiburon ballena me tocó con a suya aleta d'una traza de tot involutaria -tanto suya como de yo. Mientras veyeba o momento sin poder fer cosa bien que me ixorronté, pero la verdat que garra danyo ni problema. 
 
Personalment, si contimparo ista experiencia con a experiencia d'os tiburons ballena en Donsol, ista ye muito millor: se suposa que en Donsol bi ha muita más conciencia ambiental, as collas por barco son reducidas, bi ha muita menos chent y no s'alimenta a os bichos. Pero, como ya dicié, lo que se fa ye encorrer-los y blincar sobre ells ta veyer-los bells segundos. Por contra, en Oslob son domesticaus: se les alimenta, i van, ripas de turistas se los miran y prou. Cadagún que chuzgue quálo tien más impacto en os bichos... A nota negativa de Oslob son os turistas maleducaus que foten empentons y con os que mesmo cal concarar-se, d'atra man bella cosa normal en puestos tan masificaus. Pero isto no nos privó de disfrutar a experiencia!

I estiemos con os tiburons ballena mientras meya hora -o estipulau- y dimpués tornemos t'o lugar, encara muito de maitins. Asinas que aproveitemos y pillemos una furgoneteta ent'as cascadas de Tumalog, prou cercanas pero alto d'un puerto de montanya bien costerudo. I fuemos y, chunto con buena cosa de turistas, nos fiquemos en l'augua: un augua que yera bien freda, pero feba honra. As cascadas, polidismas! En casa mía en Zaragoza me dicen 'el pocero' de tanto goyo que me fan as güergas y as badinas... y, dentre atras cosas, por ixe motivo istas isolas son un paradís ta yo: en cada cantón te'n trobas a ixarramantons, a cada quala más polida y esparpallant.

Y dimpués d'isto y de chentar, pillemos un bus que nos dixaría en Dalaguete, an que faciemos a nueit. En primeras, hébanos pensau en marchar t'a tuca Osmenya, a más altera d'a isola y an que se podeba veyer atros pueyos ronchos como los de chicolate de Bohol. A man d'a tuca, tamién tenébanos más güergas y espelungas. Pero as tronadas que se i veyeban, o menester de pillar una moto en a que hébanos de montar quatro personas y a cansera, fació que renunciásenos a ista cursa y nos quedásenos disfrutando d'o lugar de Dalaguete, a suya ilesia, a suya plaza-parque, o suyo paseyo maritimo -parellano a un malecón con un chicot mercau filipino a un costau-, as procesions de sabado santo y, más que más, buena cosa de sucos de mango y platano! Tamién aproveitemos y marchemos t'a badina de Obong, muito cerca d'o centro, an que nos fiquemos en l'augua y nos faciemos bella biera: yera un puesto poliu y curioso, pos se notaba puro filipino -garra occidental ni turista por astí, y sí muitismos filipinos disfrutando d'o cabo de semana- de vegada que zorrupaban biera y bella muller levaba bikini -cosas no guaire comuns ni bien vistas en muitos puestos filipinos. En cheneral, Dalaguete yera un puesto curioso, pos no se veyeba turistico pero teneba un libel de vida altero en o contexto filipino, socialment teneba 'abances' y en o lugar bi heba una ripa d'occidentals acomodaus con filipinas criando a suya mainada.

No hay comentarios.: