30.3.07
O pre d'os cafes, d'as fatezas y de l'angluzia
Güe me da por rezentar una istorieta:
Abe más d'un sieglo, una dinastía consiguió tornar a lo poder dimpués de muitismos problemas deribaus d'o despotismo. A chen quereba democrazia pero no se les fazió caso antis, asinas que cuan o nuebo rei tenió lo trono, dezidió ficar-ie un sistema democratico... pero prou que quereba continar conserbando lo suyo poder... ¿cómo conseguir-lo?
Aduyau de bel mego creyó, ficando o güello en atros sistemas, una traza de engaño sutil: "feremos dos partius politicos, uno de conserbadors y unatro de liberals, y istos s'altenarán en o poder seguntes a boluntat popular cuan aiga elezions (prou que paradas d'antimano ta obtenir o resultau asperau)".
As relazions entre ambos partius contrarios yeran sobrebuenas: se meteban d'alcuerdo y manullaban tot lo que quereban. O rei, tan y mientres, feba o que quereba, por o que tanto le se'n daba o que pasase.
Pero a chen que yera contraria a iste sistema, amagada y xublidada por os efeutos d'a represión (carlistas por un canto, nazionalistas por atro, republicanos antimás de mobimientos obreros ta rematar), yera crexendo cada begada más. A tot isto cal adibir a perdida de territorios y a crisis economica: o descontento crexeba, a chen no yera embrecada con ixe sistema y con ixa soziedat, aumentaban os plantos y protestas, a conflitibidat...
As collas contrarias a lo sistema crexeban y os que gobernaban se chitaban a culpa d'entre sí, bellas begadas por cosas importans y unatras por fatezas. Poco se´n feban por o mundo reyal: teneban os diners y o poder, y l'onico que les n'importaba yera endurar-lo enta sí.
A la fin tot remató en años de guerra, muertes y represión.
Agora me demando, tornará a pasar o mesmo? Similituz u barucas de yo?
Por zierto, yo por o zaguer café que me fazié fa una semana bosé un euro.
Suscribirse a:
Comentarios de la entrada (Atom)
No hay comentarios.:
Publicar un comentario