16.12.07

Naixe 'Unibersitaires por l'aragonés'


Unibersitaires por l'aragonés naixe con a intinzión d'estar un coleutibo que arrocle estudians unibersitaires intresaus por a luenga aragonesa, ta conoixer millor a suya reyalidat y fer un treballo por ista, ta empentar-la asinas dica o puesto que se mereix.

L'aragonés ye una luenga romanica, como en son o castellano, o franzés u o galego, con una istoria risquisma, estando luenga de reis y de fueros. Manimenos, por una serie de feitos istoricos y custions politicas l'aragonés ye estau minorizau, plegando ista situazión a o estremo en os zaguers tiempos.

Güe, a penar d'o esfuerzo que muitas personas y asoziazions fan, encara se puet ascuitar d'entre bella chen cómo se piensa que l'aragonés ye muerto, que ye un dialeuto d'o castellán (castellán mal fablau), que no ye una luenga sino una "fabla", u o que ye pior, que ye un ibento d'un determinau partiu politico u d'una determinada ideolochía.

En o prozeso ta quitar l'aragonés d'as tres pedretas y ta sacar ideyas falsas a la chen, a unibersidat y os unibersitaires, piezas alazetals en o futuro d'a soziedat, emos de treballar, sozializando y reibindicando.

Una luenga ye uno d'os mayors biens culturas que se pueden poseyer. Somos beyendo cómo se nos diz que en pocos años muitas luengas morirán y os aragoneses somos asistindo a la muerte d'a que istoricamén ye a luenga propia.

Fé poder y enreliga-te con nusatros ta quitar l'aragonés d'ista situazión y/u ta conoixer-lo millor!

1 comentario:

Unknown dijo...

Tos queremos combidar a la Borina de Cabo d'año en o ZSA"A Enrestida", que bi será alto o baxo dende la 1 d'a maitnada y bi abrá buena mosica, rifas y muitas sorpresas mas. A dentrada ye de baldes. Tos asperamos!

Os queremos invitar a la fiesta de Nochevieja en el Z.S.A. "A Enrestida", que sera a partir de la 1 de la madrugada y habrá buena musica, rifas y muchas sorpresas. La entrada es gratix. Os esperamos.

http://img89.imageshack.us/img89/9812/finko0.jpg