2.3.19

Enta Siargao (ii): rematando o chiro a la isola


O sabado de maitins anunciaba un diya nublo y con bella plevida, pero poca. Asinas que yera o diya perfecto t'arrecorrer a resta d'a isla y tornar de tardis-nueitz ta General Luna. Dimpués de fer-me un desayuno d'ixos de rei (birostas, uegos, beta, mango, café), pillé a Marqueta 3 y hopé ta l'atral punta, a de Alegría, chusto ta prener o itinerario que heba tallau o diya d'antis por o tempero. 

En ixe atro costau d'a isola o primer que facié, veyendo que feba bueno, estió marchar t'as guargas de Taktak. Polidas y con una cascada graniza, yeran masiau acondicionadas t'o mío gusto, con badinetas artificials feitas mientras baixaba o río, gradas y puestos ta fer lifaras. Con tot y con ixo, feban vez y bells ninos blincando por a cascada y chugardiando l'animaban prou. A suya familia me convidoron a ron y biera, conque millor encara. Y prou que sí, augua dulza, que no te dixa ixa sensación a puerco en a piel. 

Capuzau en as guargas, marché ta placha de Alegría. Encara que por o camín me trobé a un sinyor montando un carabao: uno d'os míos suenyos en Filipinas! Asinas que sin mica vergüenya, aturé a moto, le facié una foto y un video y le demandé a o buen hombre si me dixaba montar-lo. Y bai si me'n dixó! A la fin monté un carabao! Y yo firme contento. Atro hombre que pasaba por astí y le feba gracia a situación me fació as correspondients fotos, pos l'hombre d'o carabao no sabeba maniar trastes electronicos. Dimpués, continé o mío camín y plegué t'a placha d'Alegría, repolida como tantas en istas isolas, con palmeras, bells guariches de placha pero pocos, arena blanca y auguas azulas turquesas. Con tot y con ixo, como no m'agabana d'emporcar-me de sal y arena quan me quedaba muito viache, no me i fiqué. 

De Alegría marché china chana ent'o sur tornando-ie. Por o camín me trobé con una gallera de lugar. Encara que no soi fan d'as peleas de gallos, o puesto teneba encanto y yera de dar aturar una mica y visitar-lo. En un escenario tot feito de fusta pero bien treballau, bi yeran fendo o espectaclo y bell par de centenars d'hombres de todas as edatz -tasament mullers- astí yeran levando os suyos bichos y apostando. Si quan estié en Pasay-Manila ya me pareixió esparpallant, ista vegada en metat d'a carretera a'l canto d'a selva, con un escenario muito más artesanal, un ambient muito más rural y con entrada franca, encara me sorprendió más. Me i metié alto ta poder veyer bien l'ambient, mientras a'l canto teneba a un nino cudiando a suyo gallo que en breus competiría. 

Dimpués de bells minutos, emprendié o mío camín y aturé en una curva an que poder mirar-me os manglars d'a redolada. Y ye que a costa oeste de Siargao tien o más grant manglar de Filipinas, con muitas especies de plantas y bichos de toda mena, entre ells o cocorel de mar, o más grant d'o mundo. De feito, o record d'o cocorel más grant mai trobau vivo lo tien Filipinas con Lolong, un bicho de más de 6 metros preso en 2011 y muerto en 2013, que yera no guaire luent de Siargao. No hese dito que no a fer una gambada en barco por ixos manglars, pero como dengún no me l'ufrió quan pasé por ixos puestos -cosa rara en iste país- y ya en heba visitaus atros, pos no se terció. 

Vistos os manglars, continé o camín de tornada enta General Luna, aturando en as plachas de Unión, y dentre ellas, a famosa Secret Beach, que no me dició guaire cosa pero que ye asabelo de famosa entre os surfistas.  Más goyo me fació Doot Beach, encara que con a marea baixa feba bellas ripas d'arena que s'alternaban con algas an que si pisabas t'ibas entabaixo bell meyo metro u más y costaba quitar a garra, por o que caleba ir blincando de ripa en ripa y de cabo quan te fotebas bell susto.

Y a la fin, bien contento en haber feito o rolde a la isola, arrivé en General Luna, an que marché a veyer l'atardeixer en o Cloud 9, a parti costera de General Luna an que heban apanyau una pasarela con una casa-mirador a la fin an que veyer o Pacifico, os surfistas y una repolida puesta de sol. En arrivar-ie tardi, no me facioron bosar entrada porque a sinyora que lo levaba marchaba ta casa, como bien mereixe, y no quereba esfer totz os suyos trastes nomás ta cobrar-me, asinas que millor encara -encara que no yeran que 20 pesos.

Y dimpués de feito isto me cené una pizza sobrebuena y bien barata en o centro d'o lugar ta dimpués marchar ta l'hostalet, an que m'aguardaban os companyers con redomas de biera y ron, entre cartas y daus, aprestando una nueit magnifica de borina y desfase que comentaré a l'atrol post!

No hay comentarios.: