11.12.20

Ent'os arredols de Conil: Barbate, Palmar de Vejer, Caños de Meca, Zahora, Chiclana, Sancti Petri y Puerto de Santa María


Ya sabetz que yo goso de treballar de maitins, estirazando o maitín dica as tres, bellas vegadas más, bellas vegadas menos. Y dimpués, me descanso mientras a tardi. Aquí en Conil, he aproveitau istas tardi ta fer-me gambadas costeras por os dos itinerarios qu'ufre a localidat, ent'o norte por clamors dica arrivar en Roche, dica o sur por placha plana dica arrivar en o Palmar de Vejer. Tamién, bellas tardis soi pillando l'auto y rechirando en os lugars d'arredol, una mica luent ya ta marchar a piet. Y qué menos que adedicar-les un post ta comentar un poquet o que he visto en ells.

Prencipiaré por o puesto más surenyo, Barbate, que en primeras me sonaba por a tuna. I marché una tardi y malas dixar l'auto, bella cosa m'ixulufraba rara en ixe lugar. Carreras de casas viellas, de murs escorchaus y enrobinaus, tendedors de ropa en qualsiquier puesto y rellas en os pisos baixos. Clarament casas de clase baixa, que no pareixeban guaire bien apanyadas. Malas baixar-me-ne y fer una gambada por o centro d'o lugar y parti d'a costa, tot o mundo me se miraba fito-fito, y teneba una sensación prou extranya y mica agradable. Muitas collas de chovenastros en replacetas, parkings y carreras, arredol d'autos viellos a los que les heban ficau os millors equipes de mosica, siempre mirando-se-me sospeitosos, y tallers d'autos, con chovenotz que no pareixeban haber estudiau guaire, como interpresa estrela d'a localidat. Mal uloraba, a verdat, y fueras d'una zoneta centrica con una carrera dita Calle Particular, y d'a primera linia de placha, toda a resta d'o lugar yera parellana. Aquello no yera Marbella, prou que no. Y se feba muito esferent a o hippie-guayonismo de Trafalgar, Zahora y Caños de Meca, a tamás que yera prou cerca. No tenié garra problema, tot cal decir-lo. Ixa mesma nueit, charrando con o mío buen amigo Miguel, me deciba: Alcaso no conoixes o dito "Barbate, atún y chocolate"?. Vale, tot cuadraba.

Ixe mesmo diya, en tornar pero encara con prou sol, m'acerqué unatra vegada a Caños de Meca y Zahora, que heba alparciau una miqueta quan marché t'o faro y cabo de Trafalgar. Ya me dioron a sensación d'estar puestos hippie-guays, que poco ufren dillá de plachas y dunas repolidas, con surfers, windsurfers, kitesurfers y quads, y botigas hippies, mercaus alternativos, restaurants veganos y globals, d'ixos superguays que dimpués t'esculan por qualsiquier mierdeta -pero yes salvando o mundo porque son eco! Les die una segunda oportunidat a istos puestos, y me confirmó a mía ideya inicial. Y como ya he dito, muito d'ixe hippie-guayonismo he visto ya en os puestos turisticos de Filipinas, de vegada que he visto como ixa mesma chent esclavizaba a ninos filipinos, como ta estomacar-los... Au! Ixo sí, o contraste con Barbate yera bestial. Tant cerca, y l'onico que pareixeban tener en común istos lugars son arenals kilometricos y paradisiacos, que por cierto, aquí encara yeran esboldregaus por a zaguera torrumbesca.

Atro diya, marché ent'o norte de Conil, pasando por o faro de Roche, con polidas calas y clamors que ya heba visitau a piet, y plegando en Sancti Petri como primera paradeta. Visité a Torre del Puerco, antiga fortificación que teneba a doble función d'alufrar posibles enrestidas enemigas y guidar almadrabas de tuna. En o principio d'o lugar, an que se posa iste monumento, bi heba muitas urbanizacions residencials nuevas, y en as pocas terrazas ubiertas, l'alemán y l'anglés predominaban como luengas. Ya en o centro historico de Sancti Petri, me trobé un lugar sin guaires atractivos, dillá de plachas repolidas con miradors bien pinchos ta fer fotos en o lusco y l'amaneixer, tot presidiu por a isola de Farallón, an que se troba o castiello de Sancti Petri, fuerte feito dentre o sieglo XIII y o XVIII, sobre un antigo templo fenicio adedicau a o dios Melqart, dimpués reconvertiu por os romanos en templo a Hercules, y que se puet decir que feba a muga sur de Cádiz capital antismás.

Y d'astí, marché ta Chiclana, una sorpreseta polida en istos itinerarios de bellas horetas. Y ye que me trobé una ciudat chicota pero con un ambient más cosmopolita, con carreras piatonalizadas y replacetas en o suyo centro, puestos de tapeu y cubateu, bella botigueta d'estilo y tamién bell cartel que anunciaba más actividatz cultural que no en a tranquila costa de La Janda. Ixe cabo semana bi iba a periodista Pepa Bueno, a fer un debat-charrada sobre as consequencias socials d'a pandemia d'o coronavirus. Tamién me trobé bell monumento y bella estatua que daba un puntet extra a iste puesto, más movidet que no pas os atros. Y ye que Chiclana, con más de 83.000 habitants, ye una continación urbana de Cádiz, y se nota.

Atra tardi tamién visité o Puerto de Santa María, no tanto porque estase en os míos plans, sino porque teneba a gasolinera más barata d'a provincia, y dimpués de plenar o deposito, pos no me costaba mica de fer-me una gambadeta de bell par d'horas astí. Puerto de Santa María teneba o mesmo esprito de continación urbana de Chiclana, encara que no lo veyé tan atrayent. Con tot y con ixo, el Castillo de San Marcos sobresaliba como repolida construcción medieval, y no descarto ir-ie de propio bell diya ta visitar-lo. A frontera arabesca d'o mercau d'abastos tamién destacaba, y tamién me chocó una estatua en homenache a Piotr Potiomkin, que resulta estió o primer embachador ruso en Castilla, allá por 1667. Y ye que ista localidat auespedó a primera embachada rusa en España.

Y ta rematar, charraré de El Palmar de Vejer, do marché a piet dende o propio Conil o viernes d'o puent de Tosantos, y enlucerné. A suya kilometrica y repolida placha me recibió con milentas de personas, muitas fendo surf, y atras en primera linia de placha fendo-se bell cubata, biera u socalce, en guariches hippie-guayons de placha, muito parellanos a os que se troban en as partes turisticas de Filipinas. De feito, mientras bell inte me pareixeba estar en Siargao, Bantayán u Siquijor! Nomás que aquí bi heba muitas furgonetas, y prou que sí, masiau guayón. Ah, y as clases particlars de surf costaban 25€. O puesto transmitiba muita buena honda, y sincerament, tamién me fació duelo de no tener astí a belún d'os míos millors amigos ta fer bella biera, ascuitando bell cuarteto hippicet y disfrutando aforro de l'ambient mientras o lusco. Mai no m'hese preixinau ixo, a man de Conil, y menos en tiempos de pasa. A las diez heban de trancar tot por o estau d'emerchencia, pero no sé si lo ferían, honestament. Soi seguro de que bella borineta aprestarían dentre furgonetas. Pasar o lumet de dentrada a El Palmar y veyer tot ixe ambient, que quasi pareixeba bella borina gorda mena Pilars u Fallas, pareixe irreyal en istos tiempos, y tamién irresponsable en bells casos. Pero aganar, aganaba.

Y dica aquí o comentario de bells puestos d'arredol de Conil, encara que en feré más, porque bi'n ha más. A diversidat dentre os puestos, y más que más dentre un Barbate con farchas marroneras y El Palmar de Vejer con estilo hippie-surfero-guayón, pasando por a urbanita Chiclana, ye contra menos curiosa. Puestos social y economicament prou esferents, pero que comparten una mesma naturaleza de plachas kilometricas y dunas de colors repolidas seguntes siga o sol.


No hay comentarios.: