11.1.19

Enta Burgos y Zambales: surf, caballos y más


China chana Ana y servidor prencipiemos o camín de tornada ta Manila, decidindo de fer bella aturadeta en bells puestos de Zambales mientras dos diyas, no pas ta veyer toda ixa atra provincia, si no más que más ta fer menos duro o camín en bus. Pero antis de emprender o camín, y ya baldaus, decidiemos aturar un diya en Burgos ta rematar de veyer o más important de Pangasinan Sur. 

Asinas, dimpués de jeepney Bolinao-Bani y bus Bani-Burgos arrivemos en a dentrada d'iste zaguer lugar, encara de diyas. En Bani aproveitemos ta mirar-nos una mica o suyo río, que de tardadas feba unas anvistas esparpallants. En Burgos, malas arrivar-ie a chent nos tractó muito bien, con honestidat, y ixa sería a tonica mientras os dos diyas. Como veyemos que o lugar en sí no ufriba guaires posibilidatz ni de cosas a fer ni de aloix, pillemos un tricycle que nos levó t'o vico de Cabongaoan an que faciemos a nueit d'o 23 t'o 24 d'adviento. Iste vico ye a o costau d'a famosa Death Pool, una mena de piscina-bufón en a rocosa costa an que un se puet ficar en l'augua, pero como arrivemos ya quasi de nueitz, lo dixemos ta l'atrol diya.  Por contra, en o lugar cenemos en l'hotel que hébanos pillau, a buen pre y con una cambra y un escusau grants y escoscaus -servidor por fin podió cagar en condicions- y nos miremos os preparativos d'a borina de Nadal que aprestarían en a replaceta-escuela d'o lugarichón a l'atrol diya, fendo-nos bells batius de chicolate.

A l'atrol diya, dimpués de desayunar-nos en o mesmo puesto, pretemos a caminar ent'a Death Pool, no pas por a costa sino por l'interior, pos l'ama d'o loguero nos heba dito que a costa yera rocosa y Ana no levaba buen calcer. No estió a esleción adecuada, pos faciemos un gran chiro costerudo por l'interior ta haber de fer igualment dimpués a costa rocosa, que ta forro de bota no yera guaire embolicada. En tornar, ya sabendo-lo, nos costó muito menos. A Death Pool no yera mal, pero tampoco no yera una grant cosa a veyer y menos si pensamos que ta arrivar-ie dende Burgos dica o lugarichón de Cabongaoan bi ha 24 kilometros. Pero bueno, faciemos la d'aquell y la disfrutemos, nos fiquemos en l'augua y dimpués nusatros dos solencos en una chicota espelunga-badina costera. Nomás dos collas de turistas filipinos i pasoron mientras tot ixe rato, y no enduroron guaire, por o que bi yéranos de bitibomba. Feito isto, tornemos t'o lugar principal de Burgos, no sin antes fer una foto a una curiosa 'gasolinera', botiguetas d'a Filipinas rural an que venden a gasolina en redomas de litro de pepsicola. 

Ya en Burgos, por o rete heba mirau bellas badinas curiosas, ditas de Sangbay. Malas farchas en feban, pos totz a os que les ne demandábanos deciban sonar-les pero no sabeban do yeran. A la fin, un conductor de tricycle bien maho, con tiempo ixe diya y con ganas de fer una mica de publicidat turistica d'o lugar, estió con nusatros tot o tiempo dica que las trobemos, tamién gracias a l'aduya d'un mesache d'a redolada que nos guidó. Yeran amagadas en metat de bellas eras y dimpués de bell trampo costerudo y selvatico, por o que quasi quasi pareixeba como buscar de nuevas bella badina en A Guargera. A suya cascada yera repolida pero Ana yera esquinazada. Con tot y con ixo, dimpués de ficar-nos en l'augua espabilemos, a lo que tamién aduyó que chusto en a guarga en metat d'a selva a temperatura yera más agradable y os arbres tallaban o sol. Prou que sí, os nuestros dos nuevos amigos que estioron con nusatros tot o rato se levoron buena propineta y continemos a nuestra 'amistat' vía Facebook. 

Vista ista guarga, pretemos enta San Felipe en bus. Pasemos astí a nueit de nadal, en un hotelet nuevo, comodo y barato -pillemos aloix por 12 horas y no pas por 24- con a intención de fer surf a l'atrol diya. Nos faciemos una gambada por o concello y os suyos chardins, tot decoraus con luces de Nadal, tanto que feban mal a os uellos,  y dimpués marchemos t'a replaceta d'o lugar, an que os locals yeran fendo bingos y atros chuegos por nueit de Nadal, y beluno tamién canturriaba. Astí cenemos bellas pizzas filipinas precocinadas con bells sucos: ixa estió a nuestra cena de nadal, a más polida que recuerdo dende que pai yera vivo (Ana me diz que tamién le fació firme goyo ixa cena 'especial'). 

A l'atrol diya nos ne puyemos y miremos de fer surf. En primeras nos ne costó una mica, porque a más grant parti d'os monitors de surf yeran de resaca y os pocos que bi'n heba disponibles cobraban masiau. A la fin aconsiguiemos monitors a un pre razonable y faciemos una horeta de surf en a placha de Liwliwa, conoixida precisament en estar un d'os principals puestos ta fer surf en a redolada como contrimuestra o suyo ambient excesivament guayón. Servidor prencipió firme y bien, pero un mezclallo de cansera acumulada, un monitor refitolero y yo que naixié una mica lordo ta istas cosas fació que a segunda meya hora no aconsiguiese fer cosa. Ana, por contra, prencipió una mica floixa porque no s'entendeba guaire bien con o suyo monitor, pero en pocos minutos le pilló o truco y dominaba perfectament a tabla, bella cosa que encara me contina picando una mica...  

D'o surf marchemos en bus ent'o sur dica arrivar en a nuestra siguient y zaguera aturada: Olongapo. En iste lugar querébanos fer dos cosas: por un costau visitar una cuadra de caballos dita El Kabayo, y por atro costau, ir t'un zoo famoso dito Zoobic an que hébanos pillau bellas botifueras por o rete. En reyalidat, os dos puestos feban parti d'una zona dita Subic Bay Freeport Zone, an que se trobaban as antigas bases naval y aeria norteamericanas y que han reconvertiu en una zona d'especial desenrrollo con un tractamiento fiscal propio. A verdat ye que malas esnavesar a muga entre Olongapo y ista redolada se notaban as esferencias: d'un ambient más filipino -masificau, desordenau, divertiu- a uno muito más occidental. D'atra man, l'abundant prostitución d'Olongapo tamién feba cuentas de que ixa zona economicament tiene ensundia.

O primer diya marchemos t'a cuadra de El Kabayo, pos os caballos son una d'as pasions d'Ana, y astí ella montó mientras meya horeta un bicho pincho mientras demandó información ta fer bell treballo con ells si se terciase. Ells acullioron muito bien a iniciativa d'Ana. Ixe diya a Ana le yera salindo tot de cara: o surf de maitins, os caballos de tardis, y a nueit d'antis o repoliu programa que le facioron en Aragoneses por el Mundo. A l'atrol diya, dimpués de dormir en un puesto sobrebueno y baratet en pillar-lo por 12 horas, marchemos t'o zoo Soobic, an que veyemos bichos a ixarramantons en condicions que no podríanos veyer en Europa, y no por mal cudiaus, si no por os risques que ista chent en pilla: podiemos estar-nos y abrazar a un tigre granizo que teneban pillau con estrinques ta cans, faciemos una mena de safari en un jeepney blindau an que les daban de minchar a os tigres, y lo millor de tot, podié chugardiar y putiar a cocoroles, metendo-les en o naso un troz de pollo con una improvisada canya de pescar feita de bambú y dimpués amangado-les-ne. A yo os zoos no me fan guaire goyo pero ixa chorradeta m'encantó y me se pasó o pique que levaba con Ana :-)

Y dimpués de endizcar a os cocorels y con ueito diyas de cursa mochilera en o cuerpo, tornemos ta Manila, an que agora mesmo somos tenendo bells diyas de reanimación, con cuerpo baldau pero con sonrisa en o rostro! 

No hay comentarios.: