27.12.20

Enta Torrevieja: prou de tranquilidat

O mes en Conil pasó, y va y a zaguera semana astí me trancan Andalucía quasi de raso por o covid. A verdat, no m'aganaba guaire de quedar-me-ie unatro mes, y con istas novedatz encara menos. Ya veyeba Conil y arredols una mica hautetz, y as chents d'a provincia de Cádiz no me rematoron de convencer: no tenié malas experiencias, pero ixa fama de chalanguers que carrian por toda Espanya no la mereixen. Asinas que ixos zaguers diyas, preté a mirar-me puestos con buen orache, pocas restriccions, cosas a fer y buens pres de loguero, y a ecuación me dio Torrevieja.

Torrevieja me pareixeba o lugar de lolos y guiris con poco suco y masiau cemento que cosa tien a veyer con a mía traza d'estar. Poco m'aganaba, pero o millor resultau d'a ecuación antis comentada salió iste. Asinas que o viernes 13 de noviembre, pillé l'auto y aquí que me planté. Y de bote y voleyo, me trobé con un puesto más diverso, ubierto y choven que no lo que me prexinaba. A diversidat no nomás veniba d'os guiris de toda Europa, sino tamién de comunidatz migrants, más que más latinos, rumanos, magrebís, europeus de l'este y chinencos, con as suyas tipicas botiguetas y estilos. Quasi se diría que bi ha dos Torreviejas: a d'os guiris y lolos, más ent'a placha, y unatra más parellana a las Delicias de Zaragoza, una miqueta más enta l'interior. O tracto más personal, carinyoso y sincero se notaba malas que febas una gambada u dentrabas en bell bar a fer-te un café u desayunar-te. Tamién a presencia contina de policía, guardia civil, bella detención y cierta precariedat. 

Ista diversidat daba escenas curiosas en os colechios y institutos, an que ninos d'as dos menas de migrants estudiaban chuntos y conviviban, ascuitando un repoliu crisol de luengas. D'atra man, Torrevieja no tiene que un centro cultural, o Virgen del Carmen, pero bien apachau y con fainas, conciertos, charradas y cosetas intresants quasi totz os diyas, cosa que no trobé en Conil nian en os suyos arredols. Y si Conil teneba repolidas gambadas por as dunas y plachas naturals kilometricas dica plegar ta Cabo Roche u t'o Palmar de Vejer, Torrevieja d'ixo no'n teneba a man, pero a gambada dica o faro d'o puerto, encara que mica natural, tampoco no desmereixeba. En o propio puerto se feban buenas borinetas discotequeras estilosas, trancando a las doce por as circunstancias, pero fendo millor ambient que no lo qu'he trobau en Manila, Zaragoza y Conil mientras istas estachas confinadas.

Tamién tien un centro comercial apanyadet dito Habaneras, y encara que yo no soi d'ixe modelo d'ocio, un diya m'i pasé a mercar-me bell par de pantalons vaquers, porque -por fin!- soi adelganzando y metendo-me en forma, y os viellos ya no me quedan guaire bien. Dito siga de paso, iste par de pantalons me fan muito buen culo :-) Y tot isto viene porque ixa tardi que pasé mirando-me os pantalons, metioron as luces de Nadal en o mall y mesmo chitoron bells fuegos artificials. Os lugarencos pretoron a fer-se fotos y o ninos a corretiar, mesmo bellas dependientas salioron con rostros iluminaus a veyer un ambient más propio de Manila que no de Zaragoza. Ixos segundos quasi me transportoron ta Manila... Bueno no, tampoco no m'he de pasar. Pero molaba. 

Y si charramos de naturaleza, a'l canto de Torrevieja trobé o Parque Natural d'as lagunas d'a Mata y Torrevieja, un par de lagunas saladas que ufren recorrius naturals muito intresants, y fotos encara millors. Arrecorrié a laguna más grant, a de Torrevieja, por un caminet feito en metat d'a mesma, mientras veyeba as auguas rosas por a suya composición quimica, as plachas blancas por a sal, bellas aus y planos crencillaus an que as pocas matulleras feba siluetas blancas cristalizadas por a sal que decantaba en evaporar-se l'augua. Curta me se fa ista dentrada ta meter todas as fotos repolidas y intresants que facié, y luenga me se fació una gambada de más de 15 kilometros, tot y que facié bell descanso y aproveité ta charrar por telefono con mai y con Enrique.

O caso ye que andín andán, me colé sin querer en a industria salinera de Torrevieja, que en estar dominche, yera sin actividat y que as suyas maquinas en ixe entorno ufriban fotos tremendas. Que conste que no bi heba garra cleta ni sinyal que adverti-se, pero a la fin, quan querié salir ta rematar a ruta circlar, me trobé con una cleta que prou que iba a blincar, pos no iba a tornar-ne. Pero en istas que apareixe una mullereta una mica vielleta, a onica persona que yera cusirando todas as instalacions ixe dominche. I salió d'a suya garita con animos de carranyar-me, pero en veyer-me tant espiguardau, estió muito comprensiva. Y quan m'ascuitó charrar, resulta que encara más: a muller me prenió o mío acento zaragozano, y cata que ella yera de Delicias! Y ye curioso, porque por un regular a chent no me prene acento zaragozano quan voi por Espanya, pero aquí en a provincia d'Alicante ya m'ha pasau varias vegadas. Me quede un rato charrando con l'amable muller, me ubrió a cleta y rematé a mía cursa, baldau pero contento. Torrevieja tamién tiene recorrius naturals repolius!

Y ya como guinda, no tardé ni tres diyas en apuntar-me a bailar salsa y bachata en Alicante, en una d'as millors academias que bi ha en Espanya. Iste estió un hobbie que prencipié en 2016 antis de marchar ta Manila, pero que no podié continar por Filipinas en no haber tradición -y o poco que bi'n heba, yera masiau elitista y no me trobaba comodo en ixos ambients. En una semana me trobé bien a gusto con ista historieta, y ixe mesmo cabo de semana marché t'un evento especial, an que dimpués de quatre anyos sin bailar, lo facié muito mal, tot cal decir-lo, pero me lo pasé muito bien. Agora levo dos semanas, y mesmo m'han proposau de participar en bell campionato local!

Contento soi con istas dos semanas por Torrevieja y Alicante provincia: he teniu más movimiento que dende que prencipió toda ista historieta d'a pasa allá por febrero, y sin animo de fer ista dentrada más luenga, tamién he teniu buenas noticias en o laboral y en o profesional! Qui me iba a decir a yo que me trobaría tant a gusto en un puesto que me pensaba que sería de lolos, guiris y cemento! 

No hay comentarios.: