22.1.22

Ent’o Amazonas (ii): bichos, matas y dormindo en a chungla


Enfilemos a nuestra travesía amazonica con as preguntas de João ta conoixer-nos. Y cata que nos veyó activos y ubiertos a tot que ascape pretó a pensar cosas que no siempre feba con as collas. Y a primera d’ixas, ya en ixe primer diya en a chunga amazonica, fue ir a pescar piranyas! Asinas, no guaire luent d’an que tenébanos o campo base, João deixó a canoa a motor a man de bells carrizals, quitó una canyas artesanals (palo, nilon y anzuelo simple) y astí que pretemos a pescar piranyas, con a companyia d’os dalfins rosaus de fundo.A poco que ficabas a canya con un troz de pollo, notabas que se moveba, y si no la puyabas de rapiconté, en tasament dos u tres segundos as piranyas te se minchaban tot o pollo y no recuperabas so que o anzuelo! De cabo quan, os nuestros movimientos moveban a canoa, y encara que ye más estable que no o que pareix, no deixaba de fer miedo: si cayes d’a barca astí, au! Sobre os resultaus, João aconsiguió pescar muitas piranyas, beluna d’ellas grans, mientras que Miguel y servidor nomás aconseguiemos pescar chicotas, que dimpués João, con muito cudiau ta no recibir garra mueso, deixaba atra vegada en l’agua. Pero no pas as grans, que ixas nos las minchemos de nueitz en a cena! Encara que a servidor, sin disgustar-les, tampoco no le pareixoron una delicatessen.

O segundo diya, 30 d’aviento, João nos rebelló luego ta ir a fer una cursa por a chungla. Aquí ya no nos acompanyó Natalia, que treballaba de maitins con a quasi nula conexión que teneba a posada -y en parti lo agradeixemos, pos encara que yera una mesacha maha que aportaba cosas positivas, tamién teneba as suyas rarezas, sobre tot ta Miguel, que a la fin d’o viache ya no la estomacó! En a chungla, veyemos varias clases de monos, una tarantuela chigant, y muixons muitos, mosquitos no menos, y asabelo de matas que João nos explicó muito bien. Podiemos aproveitar bien a cursa, pos yéranos nomás tres y callaus -atras collas no pudioron veyer-ne guaire por o rudio que en feban- encara que a metat d’a travesía pretó a plever a calders, a tornada nos ne constó más d’una hora y nos ne chipiemos… Incomodo, sí, pero tamién más aventurero, y d’atra man, nos ne quitó os mosquitos que yeran bien fastiosos.

Tornaus t’a posada y chupaus, chentemos y nos ne descansemos, ta enfilar a tardi-nueit ya escampada: João chunto con atro guida más choven nos levoron por o río y podiemos veyer guacamayos tornando t’os niedos ta dormir, garrapescaires, onsos galvans, mesmo con a companyía de dalfins rosaus que nos seguiban -y tamién con a companyía d’a cachaça, que nos yera entonando bien a totz. Pero o plato fuerte, sin dubda, fue pescar un cocorel de nueitz! Y ye que o río yera a rebutir d’istos bichos (concretament, yacarés), pero se mostraban activos nomás de nueitz. Asinas, o guida choven con a suya lanterna esforigó en as auguas d’o Amazonas dica trobar-ne un de pequenyo tamanyo, que con un movimiento muito rapedo de brazo prenió con a man en o garganchón, lo quitó de l’augua y nos explicó as principals caracteristicas d’istos bichos, ta dimpués pasar-nos-lo y poder asinas fer as tipicas fotos postureo! Dimpués, o guida deixó o bicho en l’augua, y iste no salió escopetiau, sino que se deixó fundir china chana, porque ye a suya estratechia de seguridat. Como curiosidat, os locals en minchan, encara que no ye permitiu.

Tornemos alticamaus y firme contentos t’a posada, an que cenemos, pero astí no remataría a chornada, porque João nos heba ufierto dormir en a chungla, ya con a companyía de Natalia. Y t’a chungla que nos ne fuemos, an que aprestemos un chicot campamento con amacas aprestadas con mosquiteras ta dormir -en a chungla no se puet dormir por tierra!- y dimpués de firmes gotetz de cachaça y vin nos ne dormiemos! Remero que a metat d’a nueit ascuité muito rudio en as matas a man d’a mía amaca y me ixorronté, y más quan veyé que João enchegó a lanterna y se metió a mirar ent’a ixe puesto mientras bells minutos -para cuenta con as onças! O caso ye que pasaus ixos minutos João se’n puyó y pixó, y servidor, que tamién iba con ganas dimpués de tanta cachaça y vin, le copió a os pocos minutos. Y con a voixiga vueda y sin más rudios, disfruté d’una nueit placentera en metat d’a chunga!


No hay comentarios.: