30.11.24

Enta Tatras: aqueras montanyas


Tornau de Viena y mientras chentábanos en o comedor d'o instituto, Claudio me proposa d'ir t'os Tatras ixe cabo de semana, como ya heban aprestau Cristina, Juan y ell. Y yo, que no me pierdo denguna, prou que dicié que sí. Antiparti, l'orache t'ixe sabado feba buenas farchas, amenistaba desconexión dimpués de foter-me toda a semana correchindo más y más desamens, y cada vegada que veyeba ixos monts dende o tren Kosice-Bratislava salivaba por puyar-ie, pos ye una cosa que no heba feito dende o Bisaurín fa dos anyadas con Chaime. 

Asinas que me'n rebellé bien de maitins o sabado, de feito encara de nueiz, ta plegar en a gara a ixo d'as 6:45 y pillar o tren que enfilaba ta Bratislava y que saliba a ixo d'as 7 coladas. En primeras me feba una mica de miedo no ir-ie guaire bien equipau, pos yera asperando a que me plegase a ropa d'iviernos que heba preso por o rete, pero ascape paré cuenta de que no caldría: nos fació un diya primaverenco y mesmo diría que a o sol pleguemos a pillar os 20 graus, cosa que dicen no ye mica común en istas tierras ta una primera semana de noviembres. O tren tardó tasament dos horas en arrivar en a gara de Strba, garra cosa a veyer con as cinco horas coladas que emplega ta Bratislava, y menos encara en companyía y conversación chalangueras. 

A primera sorpresa estió haber de pillar, en a mesma gara de Strba, un tranvía-cremallera que en menos de 20 minutos nos dixaría en Strbske Pleso (t'animo a que prebes a prenunciar-lo), puesto de partida d'a cursa, an que se podeba continar por tren-tranvía por toda la parti sur d'a serreta. No sabébanos guaire bien qué cursa fer, pos bi heba diversas opcions, y a la fin ranquemos ent'an que a más grant parti d'a chent iba, o itinerario más popular pero que no fa burro falso. Mientras una puyadeta d'hora y meya, esnavesemos selvas y parti más alpina, dica plegar en un ibonet y un churret d'augua an que chentemos a lifara y charraputiemos. Arredol de nusatros bi heba muitos cursistas, encara que sin plegar a la masificación. Yera poliu de veyer muitas familias con ninos, y ye que, como ya he dito bella vegada, un d'os goyos d'iste país ye una natalidat alta (lo menos contimparando-la con Espanya), y críallos y mainadas familiars por toz os costaus. 

O sol nos acompanyó mientras tot o trachecto, de cabo quan mesmo aganaba de mosquera, y, encara que os telefericos y bell par de pistas de blincos d'esquí anunciaban nieu, no'n veyemos mica, ni sisquiera en a tuca más grant, a Gerlachovsky con 2655 metros. Cal decir que os locals afirman que isto no ye común de noviembres, quan a nieu ya gosa de gubiernar, y que ista redolada ye estada siede de competicions d'esportes d'ivierno. Manimenos, agora, de nieu, no'n tienen ni zarrapita ni pon, ni sisquiera o tipico enfarinau mataconcietos. Y encara que o cambio climatico ye muito triste, una parti de yo s'aconorta en no tener que endurar inviernos y rabiors tant luengos como antismás. 

Feito o socalce en o churro, tornemos t'o lugar d'a gara, mientras por o camín no poca chent nos saludaba en Espanyol: y ye que, en un país an que les cuesta tanto sonredir como Eslovaquia, pareix que o espanyol de cabo quan les resulta atractivo. Ixo sí, dubido que sabesen entender y fablar bella parola más d'o tipico "hola" y "adiós", u ixo quiero creyer, a tenor d'as conversacions que tenébanos en a colla. Ya en o lugar de Strbske Pleso, chentemos en un restaurant tipico eslovaco, y servidor se'n demandó o suyo segundo halusky, con tristura. Y digo tristura porque ye o tipico plato con o que o mío buen taste s'enfolga, con formache y pasta, y en istos más de dos meses que'n levo, no me lo he demandau que dos vegadas. Rematadas as bieras chenteras, faciemos una chicota gambada por o lugar y enfilemos, baldaus, o camín de tornada, y encara que pleguemos a ixo d'as cinco coladas en Kosice, a nueit, a fredor y a cansera nos levoron ascape t'a ducha, t'o sopar rapedo y t'o leito. 

A cursa de Tatras, tipicas tucas alpinas, ye polida, y yo la amenistaba. Antimás, a infraestructura ta plegar-ie ye asabelo de bien feita, con os trens y o nuevo tranvía que arrecorre toda la serreta por o suyo sur, lo que aduya a que muitas familias y collas de chovens i vaigan a pasar o diya, mesmo dende Kosice. Manimenos, sin animo d'estar chovinista y confirmando con os mapas, me pareixioron una redolada en extensión en contimparación con os Pirineus u mesmo con as Tucas d'Europa. Y personalment, un diya resoliu, as ganas y a companyía d'os míos companyers de treballo facioron a cursa perfecta.

No hay comentarios.: