3.1.25

Enta Echipto (i): prou de tranquilidat

Puya a man ta aturar os autos y asinas esnavesar a rua, no mires de trobar ceras por do caminar, trycicles, calesas y camellos chunto con autos que van perdendo piezas mientras os suyos conductors fan tot o posible por meter-los a 100 km/h, trato dreito, con contacto corporal, pero no pas agresivo, u a lo menos, no pas peligroso, ulor a mezclallo de fumo, basuera y repuis de toda mena de viellos estars vivos, ruidera, ruidera y más ruidera a todas horas... Bienplegau en o Cairo, y con cierto goyo, pos o cuerpo me demandaba una mica de Manileta, ixa mena de ciudat de mercenarios que a dengún u quasi dengún occidental le fa goyo, y que como ya sabez, a yo m'encantan. U millor dito, bienplegau en Giza, pos mientras escribo ista entrada no'n he visto más. 

Y ye que una mica canso, u millor dito, fastiau, d'a tradicional y boinarrosca Kosice, ya fa tiempos me prenié ta Nadal un viache t'o Cairo, una d'as mías cuentas viacheras pendients, y que dende l'aeropuerto de Budapest me pillaba prou bien. Y no una cuenta viachera qualsiquiera, sino una bien grant: y ye que nunca no heba pisau antis o continent africano, si descontamos una breu escala en Casablanca que facié en 2008 camín ta Canadá. Y cata que pillé o viache pensando más en eslampar d'a fredor, pero en verdat, si a toz os míos companyers espanyols en bella parti les pesa o tedio d'a segunda ciudat eslovaca, a yo, culo inquieto que no estomaca ciertas actituz viellunas, pos encara más. 

En iste contexto, ahiere diya 19 d'aviento aterricé en l'aeropuerto internacional Esfinx y
habendo-me estudiau bien y apanyau transporte, tarcheta SIM y hotel, aterricé de nueiz en o mío hotelet en a gran avenida paralela a las piramides, con balconada mirando-me-las bien cerqueta y an que me recibioron muito bien, de vegada que miroron de vender-me toz os suyos productos turisticos. O bico d'a zona ye una favela muito turistica, con carreras sin asfaltar y a rebutir de casichonas y edificios a meyo fer, con toque a barangay manilenyo, y que por o rete charran que ye muito peligroso, pero en verdat no'n ye: simplement, ye a visión y a cerina d'o turista occidental poco acostrumbrau a istos puestos. Ixo no quier decir que si te troban forano, no se metan a fablar con tu mientras cinquenta metros ta mirar de vender-te bella cosa, y quan aturan, no te'n faigas, que'n apareix unatro ta fer o mesmo. No miento si digo que a primera vegada que salié de l'hotel, mesmo estando de nueiz, en cincocientos metros "m'encorrioron" por relevos bells diez hombres y ninos mirando de verder-me bella figurina u bella cursa ufrindo chalanguera conversación. Con tot y con ixo, habendo viviu en Hanói mientras un anyo, y en menor mida, tamién en Manila mientras quatre, os pobrichons ya me pillaban con o cul pelau. 

A l'atrol diya, ye decir, hue que escribo iste post, m'he pillau una cursa privada ta visitar as piramides de Saqqara y Dahshur, con guida, auto y conductor nomás ta yo. Ye a primera vegada que lo foi asinas, y m'he dixau diners, pero prou que tanto me se'n da: viengo precisament ta veyer y conoixer o millor posible, dentro d'o turismo, l'arqueolochía echipcia, y no m'aganaba de fer a parti más pura d'a experiencia con una colla d'atros vinte foranos que ves-te-ne a saber si salen chorro a'l vies u van con mainada rebordenca y malcriada. Antimás, a l'amo de l'hotel le dicié que bosaría pero que no quereba sorpresas de posibles sobrecostes posteriors, como heba leito en o rete y como se veye que ascape te quieren fer por qualsiquier coseta. 

Y la verdat, ha merexiu a pena: o guida me levó en primer puesto a veyer a piramide de Saqqara, a más antiga de todas d'as d'Echipto con 4650 anyadas de viella, y os templos d'arredol, a rebutir de cheroglificos sobre a mitolochía y a vida cutiana d'o Antigo Echipto que m'explicoron muito bien y en particlar. Tamién aproveité y facié una chicota gambada en camello, que si bien no yera una d'as mías ilusions, me la ufrió o guida de bote y voleyo. Si cosa me chocó ye o relativo buen estau de conservación d'os cheroglicos feitos en relieve, beluno d'os mesmos encara conservando pintura, tot y que muitos turistas encara los tocaban y mesmo s'apreciaban marcas de claus y atros fierros de bell garrulo desucau. Y me chocó tamién o bien que dibuixaban os rinoceronts, una d'ells mesmo desacupando-se con un cocorel minchando-se o bibirón. 

D'astí, fuemos a o conchunto de Dahshur, con a piramide bandoniada y a piramide roya, as dos mandadas construyir como fuesa d'o faraón Seneferu fa bells 4600 anyos. Seguntes o mío guida, como a primera piramide salió mal, o faraón le dició a o suyo arquitecto que, u la tornaba a fer y saliba bien, u le mataba, y asinas ye como se fació a segunda, a roya, perfecta. Con tot y con ixo, no he puesto corroborar a historia por o rete. En sí, a plana d'o puesto ye esparpallat, y permite apreciar a grandaria d'o disierto chingarriau por piramides por toz os costaus, veyendo-se as de Saqqara, as de Giza y una intresant, dita Negra, no guaire luent. Ista zaguera ye quasi espaldada, pero a suya tuca ye una d'as pocas que se'n conserva, y se alza en o Museu Echipcio d'o Cairo. Sobre a piramide bandoniada, cal decir que ye a onica que conserva a más grant parti d'o recubrimiento orichinal de caliza pulida, pos en a resta d'os casos fuoron furtaus t'atras construccions, y finalment, sobre a roya, he de decir que ye o que más m'ha impresionau d'a rota arqueolochica de hue: s'i dentra en un estreito y claustrofobico corridor de más de 60 metros y con una pendient baixant -en tornar, puyant- que te dixa, literalment, esquinazau y ixarranau, ta arrivar en as tres cambras propias d'a piramide: as dos antecambras y a cambra funeraria. Sin presentar cheroglificos, a esperiencia ye esparpallant, d'as más polidas d'a mía vida, y sobre arqueolochía y patrimonio, a millor dimpués de Angkor Wat y a espelunga de Covalanas. Aduya a iste sentimiento haber estau solenco mientras prou tiempo en l'interior d'a piramide, pos pocos guidas y poca chent quereba esnavesar ixe corridor, y tamién l'aire cargadismo, que feba que alentar mesmo fuese embolicau. 

Ta rematar a cursa, marchemos t'as runias de Memphis, an que veyemos a famosa estatua chigant de Ramses II, que no tien garra y no se sabe guaire bien por qué, y me levoron tamién t'o museu d'o papiro y una fabrica d'olios de perfumes, que sin estar guaire d'o mío intrés, complementaban bien a cursa. En Memphis, me fació goyo una esquela d'o faraón preniendo a dos d'as suyas mullers d'a cintura, en pose campion que vien de u ha de fer un trío -cosas d'a mía imachinación. Pero sin dubda, o millor d'a cursa no estioron os propios monumentos en sí, sino os recorrius d'uns ent'atros en l'auto por o Echipto puro y rural, an que veyé a rebutir de basuera por tot arreu, con garrapescaires esforigando biroya en ella, carreras de tierra y arena, denguna casa rematada, ninos en collas chugardiando, escuelas an que reinaba o caos, somers, caballos y camellos arguellaus y maltractaus, un funeral y una boda paraus en a carrera con lonas y a cada qual más tumultuoso, un mercau y dos garas de chaquientas furgonetas-transporte comunals, tot presidiu por a maxima lei d'o desorden y d'o "tira entabán sin miedo  u no te moverás". Una Manila u una Nom Phen, con muitas mezquitas, menos u denguna amabilidat, y sin dengún salseo entre cheners, lo que confirma una ideya que soi iu forgando mientras toz istos anyos: as esferencias entre as formas de vida penden muito más de custions economicas que de custions historicas u relichiosas.

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