6.7.17

Argumentacions fablils: u totz monches u totz canonches

Fablilandia ye en guerra. Garra novedat. O zaguer motivo ye o comunicau conchunto de EFA y SLA refusando as directrices graficas publicadas en o BOA, a instancia d'a Dirección Cheneral de Politica Lingüistica (DChPL). Dos principals argumentos i aparixen, que sintetizaré asinas (sin animos d'esparricar-me ta no fer d'isto un tochaz):

Postura A: Se ye perdendo una gran oportunidat ta solucionar o conflicto grafico de l'aragonés, y por ende, d'aduyar a ista luenga en a suya supervivencia.

Postura B: O proceso ta fer y publicar istas directrices graficas ye estau fosco. As directrices son fuleras y s'han aprebau por dezaga.

Alavez, ye quan yo pienso que conviene recordar atros feitos (bi'n ha ya, por desgracia, buen faixo) tristes ta l'aragonés. Uno d'ells estió quan o TSJA suspendió a inclusión de l'aragonés en o curriclo d'ensenyanza, en l'anyo 2014, tras una denuncia d'a Fundación Gaspar Torrente (menada por buena cosa d'a chent que agora fa parti d'a DChPL) debiu a que iste curriclo colaba a amagatons a propuesta grafica d'a EFA. Dos principals argumentos tornan a aparixer-ie:

Postura A: S'ha perdiu una oportunidat historica (en o suyo momento) ta tener un curriclo d'aragonés en primaria y desenrollar as clases d'aragonés en primaria, aturando l'amostranza en horario lectivo en ixe curso en Broto y Aínsa.

Postura B: S'ha mirau de colar por dezaga y d'una traza fosca una propuesta grafica no consensuada, a d'a EFA.

Y, como he dito antis, atros eixemplos argumentals pueden aportar-se-ne (II Congreso de l'Aragonés, a formación de l'Academia a la fin d'o mandato de Marcelino Iglesias, etc.). 

¿Y quála ye a mía postura debant de tot isto? Pos basicament, me bufa prou a pocha. Considerando que a grafía debant de tot ye una convención, personalment con un piet en Filipinas y sin garra aspiración de garra mena en l'aragonés fueras d'amostrar-le-ne a o mío fillo, tot isto me pilla prou luent, pero qué menos que estar coderents y no hooligans si nunca se quiere plegar en bell acuerdo. ¿Y qué ye estar coderent y qué ye estar hooligan? Pos ta yo:

Hooligan: esfender una combinación de posturas A-B (u A¬A, B¬B). Por eixemplo, criticar que as recients directrices graficas s'han aprebau d'una traza fosca y fulera, pero dimpués negar a mayor con a inclusión d'una grafía en o curriclo d'aragonés de primaria. U por eixemplo, decir que s'ha perdiu una ''oportunidat historica'' en refusar istas directrices graficas recients, pero no aceptar a oportunidat que se perdió en o suyo momento en aturar as clases d'aragonés en Broto y Aínsa (Por cierto, que o mesianismo de "oportunidat historica" daría tamién t'atro post)

Coderent: combinacions A-A y B-B. Por eixemplo, reconoixer que bi heba una oportunidat ta solucionar o problema grafico que s'ha perdiu (aquí saldrán esferents culpables, de seguras) y reconoixer tamién que en o suyo día a suspensión d'o curriclo estió perder unatra oportunidat. U bien, criticar istas zagueras directrices graficas en estar aprebadas d'una traza fosca, pero tamién reconoixer que colar por dezaga una propuesta grafica en o curriclo d'amostranza estió una error.

Por desgracia, abundan os hooligans y no pas os coderents por totz os costaus, y más que más en un mundo tan viciau como fablilandia. Yo, por a mía parti, y dimpués de que belún m'adscribise bella postura por astí, no digo so que a mía postura se resume bien en un dito aragonés: u totz monches u totz canonches.

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