2.5.18

Enta Cebú (ii): Candaguit, Carcar y aventura en moto


Dimpués d'a nueit en Dalaguete, ya muito baixos d'enerchías y con ganas de pillar un leito y una ducha en condicions dimpués de más d'una semana 'mochiliando', nos desayunemos tranquilament y pillemos un bus ta concarar a tornada ent'a ciudat de Cebú fendo bella paradeta turistica por metat. En primeras íbanos a fer una nueit más por a isola, pero yéranos tan cansos, que decidiemos pillar un avión t'ixa mesma nueit dende Cebú enta Manila.

O primer puesto an que querébanos aturar yera Carcar, lugar con bells edificios y monumentos colonials que caleba veyer. Pero mientras enfilábanos t'astí, Ana mirando-se por o GoogleMaps nos convenció t'aturar antis en Tubigan, Candaguit, an que pareixeba haber bella atracción acuatica no guaire explicada en o rete. Como no tenébanos cosa a perder, pos astí que aturemos. Garra sinyal, garra chent, un camín de bardo y cuatro guariches-chavolas no yeran buen augurio... En isto que un hombre d'una d'ixas casas nos dició que caleba continar por o camín ent'abaixo ta trobar o que buscábanos, y pos como no tenébanos garra atra alternativa, ixo que faciemos.
 

  En menos de cinco minutos i arrivemos, y veyemos una badineta con una ripa de chent y ninos ficaus en l'augua. A un costau, un caminet que enfilaba enta bells manglars y a placha de fundo, con un entrant d'augua a l'atro costau. Feba buena farcha. En ixas, que a la fin d'o caminet yeran fendo una lifara, y a chent local nos convidó. Resulta que yera o 'cabeza de Barangay' (concellero de vico) celebrando que heban adecuau una mica más o camín. Y ye que quereban aprestar o puesto ta fer-lo una atracción turistica decent, y a verdat que de 'materia prima', en tienen. Toda la chent se nos miraba de contino y s'alegroron muito, pos resulta que yéranos os primers turistas foranos que visitábanos o puesto! Como premio, nos convidoron a chentar birolla cebuana -con un plato feito de masa de panizo que nunca no heba tastau- y dimpués en bellas barquichuelas nos levoron t'una chicota isola ya en o mar, aprestada con un telladet y cadieras, an que se podeba disfrutar d'auguas turquesas y transparents, mirando-se totz os manglars y os pueyos d'a isola de Cebú. Puesto repoliu, sin garra turista, puro filipino y, ta forro de bota, i trayoron una barquichuela a motor que nos fació, uno a uno, una gambada por os manglars! Cal decir que Silvia y Ana tenioron más suerte y a suya gambada estió millor... be d'estar que o conductor d'a barquichuela no yera tan intresau en servidor y a yo bien radida que me la fació... :-) Sin dubda, ista paradeta estió tot un encierto d'Ana!


Dimpués de ficar-nos en l'augua, disfrutar d'o puesto, tornar ta tierra firme, cambiar-nos y estar-nos un ratet con ells, s'ufrioron a levar-nos enta Carcar, ta veyer os suyos edificios historicos y colonials. En a plaza d'o lugar, an que se'n troban quasi totz, entremos primero en o palacio siede de l'archivo parroquial -u diocesano? Agora no me'n alcuerdo- y en poco tiempo i salió una muller, en primeras ta espantar-nos, pero en veyer que yéranos turistas, s'ufrió a fer-nos una visita por o edificio. Nos lo amostró y bien pincho que en yera! Me fació alcordanza d'as casas colonials de Vigan. Nos faciemos buena cosa de fotos, con a presencia d'a muller, que yera a versión d'un mosen viello resabiau pero en femenino, encara que cal decir que en reyalidat estió muito maha con nusatros. A la fin recomendó a Silvia y Ana que trobasen un buen mariu, y les dició que ella conoixeba buenos partius filipinos y que en ixa ilesia de Carcar las casarían encantadas. De yo, pasó.

Dimpués d'ista visiteta y de veyer y fer fotos a esferents palacios y casas colonials, repolidas pero beluna meyo espaldada, pillemos o bus ta marchar ta Cebú, pensando ya ir directament ta l'aeropuerto. Tot iba bien... dica que o bus arrivó en o lugar de Naga, ya en a redolada de Cebú ciudat. Astí, nos asperaba a entrascada de tornada de vacanzas de semana santa en un autobus a rebutir de chent y sin aire acondicionau. Mientras quasi una hora avancemos menos d'un kilometro, y en l'atro carril d'a carretera bi heba un cambión de tocins que churaría iban millor que no nusatros. A la fin, con o nuestro vuelo peligrando, baixemos d'o bus y busquemos bellas motos que nos i levasen. Toda una odisea trobar-las, dica que a la fin trobemos ya de nueitz bellas motos que se ufriban a pasar a entrascada dica plegar en o vico-lugar de Talisay, an que pillar un taxi. Sabendo que íbanos radius, as nuestras tres motos pretoron marcha mesmo indo por o carril contrario, enguiliando y esquivando atras motos y autos que veniban de frent. Mientras cuatro kilometros a mía culor yera blanca, y tot isto negociando pres con o mío conductor, pos no bi heba garra taxi por as garas. En o mío caso, en un trachecto de cinco kilometros, a mía moto indo a 80 km/h por o carril contrario, se desapegó d'as motos de Silvia y Ana, y istas i plegoron cinco minutos más tardi. Ixo sí, dimpués bien que nos esculoron...

Dimpués d'iste particlar Gran Premio de Motorland, un taxi nos levó ta l'aeropuerto, an que i arrivemos mesmo con tiempo. Allí, dentre os tipicos puestetz t'asperar o vuelo en a terminal, bi heba un de sucos de tubo! O que le dicen tubo, que en aragonés ye canya de zucre, ye una delicia si la mezclas con calamansi u atros citricos u fruitas acidas. Nusatros nos faciemos vasos bien grans de tubo con calamansi y con fruita d'a pasión. Yera chusto lo que amenistábanos dimpués de tanta cansera y tanta tensión! Cenemos tamién en o Jollibee de l'aeropuerto, y dimpués vuelo y taxi enta casa nuestra en Manila!

No hay comentarios.: