1.9.19

Enta Belchica (iii): Gante, Bruixas y Bruselas


Con a inesperada pero sobrebuena noticia de que chusto íbanos as nuestras dos nueitz en Gante coincidindo con as fiestas mayors d'a ciudat, i aproveitemos ixa primera nueit animada y a l'atrol diya nos ne puyemos bien luego ta marchar ta Bruixas, a que se suposaba sería a perla d'o viache con mai. Con l'auto i pleguemos bien luego, fendo una paradeta en metat ta desayunar-nos, y lo dixemos en un parking con as pilas prestas ta pretar a caminar y arrecorrer ixa ciudat con tan buena fama. 

Pero si cosa nos fació burro falso en o total d'a semana por Holanda y Belchica estió precisament Bruixas. M'alcuerdo de que quan yera chicot, un mayestro, que ta forro de bota yera o director d'o colechio an que estudié, nos dició un diya en clase que Bruixas yera a ciudat más polida en a que yera estau. Y con ixa cantinela me quedé... Falordia que tamién he ascuitau a muita atra chent, antimás de gustos diversos. Y lo que nos trobemos estió una ciudat-decorau: antiga sí, pero postiza tamién. A rebutir de turistas y con poca u nula vida social, pos antiparti trancaban tot dende as sais-siet. Fiera no'n yera, prou que no, pero no feba honra: ta ixo mesmo, uno pos marcha ta Salamanca -u muitas atras ciudatz- con un casco repoliu, más que no lo de Bruixas diría yo, con más ambient y más barata. En primeras mesmo tenébanos ubierta a posibilidat de tornar-ie atro diya, pero en verdat, no fa vez que ta bellas horetas: a gambada por o centro, chentar, visitar bell edificio y pillar o barco que arrecorre bellas canals. Poco más, por no decir cosa más. Yo decidié de fer una cursa guidada a piet ta que m'amostrasen una mica más, pero nian con ixas. Mai se quedó posada y fendo bella gambada chicorrona, pos no l'aganaba d'andar guaire. Y ya a ixo d'as seis nos ne tornemos con a sensación de que Bruixas ye "muito rudio y pocas nueces".

Tornemos ta Gante, que estió a cara d'a moneda, y nos i estiemos ixa tardi y a l'atrol diya tamién. Una ciudat con muito buen ambient y con una filosofía ubierta y pragmatica agora y
en cheneral en a suya historia, con altas torres y edificios goticos belgas por totz os costaus, universaria, choven, con bella canal polida y con muito bien ambient. A ixo aduyaba que yeran as fiestas, prou que sí, pero encara asinas se podeba prexinar que de común yera una ciudat molona. Me trucoron o ficacio as famosas ilesias reconvertidas, belunas desacralizadas y atras no pas de tot, y que emplegaban con nuevas funcions: puestos de canyas, copas y tapas, mercaus, tallers d'artesanía, bibliotecas, etc. Con o tiempo m'he convertiu en un esfensor d'a conservación d'o patrimonio en base a la suya utilidat, no pas a conservación per se. Apanyar una ilesia -u qualsiquier patrimonio- porque sí, sin un emplego rendible, nomás por tener-la y dar as las cosas valura nomás por estar "patrimonio", pos yo no lo esfendo. Reconvertir o patrimonio material ta que faiga honra t'os nuevos menesters -por eixemplo, de puesto de misas enta cambra d'estudio u mesmo rocodromo (por qué no?)-, pos sí: útil y favoreixe una preservación más barata y contina. Gante pareixe seguir iste esprito y tot capuzau con as millors bieras d'o mundo! A mai tamién le fació goyo Gante, pero no tanto como a yo: se nota que no yera o suyo esprito, pero disfrutó muito d'os bailes latinos en o parque y d'os buenos bailarins de salsa y bachata que bi heba en a ciudat. Tanimientres, yo me facié unatra cursa guidada a piet an que aprendié más d'a historia y d'a filosofía d'a ciudat.

Ta rematar, pasemos o zaguer diya en Bruselas. Yo i yera estau feba siet anyadas y no me fació mica goyo. Pero tenébanos tiempo de visitar-la y de dar-le una oportunidat. A verdat ye que no me disgustó de tot: o suyo centro, con a Grand Place y a Place de la Bourse, con as carreras piatonals turisticas y avenidas más grants comercials, encara teneba o suyo punto turistico-mercantil, con bell peculinaire animando as carreras y muito forano. Si a ixo l'adhibimos bells puntos concretos, como o Parlamento Europeo, l'arco d'o cinquantenario, bell parque y l'Atonium d'a exposición universal d'o 58, pos encara quedaba una ciudat meyanament decent ta visitar. Pero nos trobemos con un grant problema: chusto o diya que i fuemos, fue o record historico de temperatura en a ciudat y en o país. Aquello, agora sí que sí, pareixeba Manila, y yo encara lo podeba estomacar, pero no pas mai. Asinas que faciemos bella gambada por o centro como bien podiemos, nos faciemos a tipica foto en o Manneken Pis, que yera vestiu de peregrino enta Santiago -y tamién nos fotiemos en o menos conoixiu Het Zinneke, un can pixando en un poste de separación d'a cera-, nos faciémos una canya en a famosa fabrica de bieras Delirium, a tipica foto en a Grand Place y en a Place de la Bourse, y de camín marchemos ta l'auto, an que visitemos os atro atractivos d'a ciudat aturando ascape, fendo-nos a foto y montando-nos en l'auto, como si de tronada se tratase... Tronada de falaguera y rayadas ruixients de sol. Y con pocas enerchías ya, marchemos ta Charleroi y faciemos nueit en un hotelet a o canto de l'aeropuerto, an que a l'atrol diya nos saldría o vuelo a las siet d'o maitín.

Unatro viache más con mai, y unatro viache que salió de bitibomba. A decir verdat, yo dubdaba y no sabeba si nos remataría de fer goyo u no: mai ye masiau cosmopolita, y visitar lugars holandeses y ciudatz belgas no sabría si yera lo suyo. Pero ye o que me demandó y a la fin, tot salió bien y o viache estió repoliu. Garra cosa falló: nian os hotels, nian l'auto, nian os vuelos. Y l'orache acompanyó quasi tot o tiempo, fueras d'a torrumbesca d'o primer diya y a fuixina d'o zaguero. Si con bella cosa m'he de quedar, ye con o contraste que trobé entre as chents d'os lugars holandeses y as d'as ciudatz belgas: as primeras, siempre amables, corteses y con sonrisa, con buenas trazas y honestidat, y no pareixeba que tot isto fuese forzau u falso, pero ixo sí, se les veyeba jautos; as segundas, no pas tan amables, ni tan corteses nian con ixa sonrisa, muito más directos en o tracto, pero tamién menos jautos. Nomás diré una cosa: bien que bailaban a salsa y a bachata en Gante y bien que bi heba belún por astí mirando de furtar carteras, y no m'entrefilo ixo en una Holanda rural an que totz marchan ta casa a las seis-siet.


No hay comentarios.: