17.7.06

Reflecsions dimpués d'o segundo congreso

Estoi que si yes leyendo istas ringleras ye porque l'aragonés ye una chicota pieza d'ixe puzzle que ye a tuya bida (puzzle con muitas piezas como a parella, parentalla, amigos, treballo, estudeos...). Ayer estió un buen diya ta l'aragonés, y por ixo me pienso que o puzzle que ye tuya bida se ferá un poquet más contento dimpués d'istos tres diyas que nunca no ixuplidaremos.



A ran presonal, ista esperienzia me ha premitiú quitar as siguiens conclusions:

1. O consenso, encara que cal buscar-lo, ye asabelo difízil d'obtener : o problema ye o trancau que pueden plegar a tener o zerebro as presonas: a totz mos CAL UBRIR-LO. Yo, dende a mía lochica, dica fa no guaire no beyeba platero ixo de meter a -t zaguera... dica que me s'esplicó ista posizión (a -t zaguera ye útil ta una grafía común, d'a mesma traza que a -r zaguera d'os infinitibos d'os berbos). Alto u baxo me pasaba o mesmo con os plurals en -tz d'os que charró Chorche Díaz... Son proposas que me parixen prou utils y más lochicas d'o que me pensaba. Tamién ye berdat que dende o mío punto de bista basau en a lochica tampoco beigo esclatero a -v u a -h... porque os argumentos que se dan no me conbenzen (isto ye asinas porque yo, que no tiengo conoximientos d'isto, cuan en charro, lo foi dende a lochica d'un mozet que cuasi no sabe cosa).
Con isto no quiero fer una proposa de grafía ni cosa parellana: no quiero dizir que si totz mos ubrimos de mente, pensando todas as proposas y razonando un berdadero si u no, o consenso ye posible.
Se que isto cuasi nunca no se da. Allora, o que cal ye continar con as balurazions más azeutadas, pero nunca no aturar tot o prozeso. No me prexino que a democrazia parlamentaria remate porque todas as presonas no sigan capazes de botar a un mesmo partiú.

2. O congreso ta yo ye estau una esperienzia enriquezedora: he puesto ascuitar chistabín, cheso, patués... y mesmo he puesto charrar con chen patrimonial de bellas d'istas bariedatz. He puesto beyer que o mobimiento d'esfensa de l'aragonés ye más gran d'o que me pensaba y he puesto beyer que chen d'o gubierno y a unibersidat han mostrau o suyo interés por l'aragonés (ya siga d'una traza ipocrita u no, qui sabe). He puesto ascuitar una ripia de luengas y trazas de pensar de la romanía intresadas, prou que sí, por tot iste prozeso.

3.Como dizié ayer, iste no ye que o prenzipio d'una corrida. Una corrida que dentre totz emos de ganar.

No hay comentarios.: