18.3.20

Enta Da Nang: pillando-le gusto a la moto vietnamita


O tercer diya en Hoi An me pillé una moto, a Marqueta 11. Be d'estar que no tenié prou risque vital en o Mekong, que me'n quedé con ganas de más. Asinas, dimpués de desayunar-me, en logué una en o mesmo hostal y astí que me lancé, a veyer Da Nang y os suyos arredols. En verdat, dentre que ya teneba una mica de costumbre a las suyas normas -u millor dito, a la suya ausencia de normas- y que en os arredols de Hoi An bi heba menos trafico y as carreteras yeran millors que en as partis más furas d'o Mekong, ista vegada tampoco no me fació tanta cerina ni lo pasé tant mal. 

A mía primera gara estió en as famosas Montanyas de Marbre, dentre Hoi An y Da Nang quasi plegando ta Da Nang. Por o camín me salió una muller muito amable que me dició que la seguise, que marchaba t'astí y asinas plegaría ascape sin cacegar-me. Qué amable ista chent asiatica! O caso ye que en arrivar-ie, a muller teneba una botiga de venta de beliquetz, y tot amable me dixó alparcar a moto en a dentrada d'a botiga, seguntes me deciba, tot franco. No me lo remataba de creyer, pero bueno, bella vegada m'he pasau de desconfitau, asinas que no caleba estar tancau. D'atra man, bi heba puesto de sobra por tot arreu.

Istas cinco montanyetas, que son feitas más que más de marbre, fan mohons grants rocosos en metat d'a plana en o sur de Da Nang, y son bien visteras. Una mena de Montserrat, pero no tant grant y budista-hinduista.  En as dos grants carreteras que la rodeyan bi ha asabelo de botigas de marbre, con estatuas chigants -más que más budistas- en as suyas fronteras. D'as cinco montanyetas que bi'n ha, no se puet visitar que una, pero graniza. Tanto que o que me pensaba que sería una visiteta d'una horeta, a la fin me'n levó más de tres: tres espelungas granizas en a montanya, asabelo de templos budistas y belún hinduista, puyadas y baixadas en un ambient relativament natural, y muitos tunels y grutas. A visita feba honra, pero no pas por os templos, que son más d'o mesmo y antiparti se notaban muito feitos a esprés t'o turista, sino más que más por as gambadas naturals, as grutas que se podeban pillar y a puyada ent'a tuca d'o pueyo, do podebas mirar-te tot o sur de Da Nang y a suya famosa y repolida placha. 

En salir, previo café y suco, marché a pillar a moto. Iba decidiu a mercar-le bella cosa a la buena muller que m'heba sinyalau o camín. Reyalment no quereba cosa, pero pillé una
figurina chicota ta quedar bien, de bells quatre centimetros. Pre? 30 euros (750.000 Dong). Y una mierda ta ells, ixa figura en Zaragoza ye por 5 euros (u menos). Esfendo que ta fer un turismo sostenible cal bosar o mesmo (u mesmo más) en Vietnam u Filipinas que en Espanya, pero ixo yera un escule en tot regle. Malas veyer o mío rostro, no tardoron ni dos segundos en decir 15 euros (400.000 Dong), pero ye que nian ixo. Continoron baixando pero yo yera decidiu a no dixar-les cosa. Marché bien carranyau con ells y como teneban más clients, lo que quereban ye que me'n ise. Muita amabilidat, que en primeras s'agradeix y se quiere recompensar, pero a la fin tot intrés y escular o que se puet. En verdat, os países que he visitau en o sudeste asiatico y que más m'han feito goyo dimpués de Filipinas son Vietnam y Singapur. Pero si bella cosa mala tien Vietnam, ye o tracto simpatico-esculador a o turista. En l'anterior viache ya lo comenté y en iste tamién tenié bella atra situación asinas.

Dita l'anecdota, marché ent'o centro de Da Nang, que as suyas principals fitas yeran o Cau Rong u Puent d'o Dragón, ubierto en 2013, tien una estatua chigant d'un dragón en a suya
meyana y ixo l'ha convertiu en reclamo turistico. Iste puent, que tampoco no ufre garra cosa especial más, ye un buen eixemplo d'o desenrollo economico d'o país mientras as zagueras dos decadas: progreso, millora lochistica y tamién una función turistica. No guaire luent bi heba un atro puent famoso, o Cau Song Han, que no diz cosa de diyas pero que de nueitz iluminan de trazas repolidas, tamién enfocando-lo ent'o turismo. Aproveité y chenté un bahn mi con suco de canya de zucre y me facié una gambada por o centro d'a ciudat ta dimpués marchar con a moto ent'a Son Tra Mountain, tamién conoixida como Montanya d'o Mono, l'atral gara.

Ista montanya ye presidida por unatra pagoda dita Linh Ung, muito grant y repolida en alto, con una estatua chigant blanca que preside toda a badía de Da Nang y con un orache fresco
que mesmo feba aganar una chaqueteta. Con tot y con ixo, ista pagoda la visité por visitar, fer-me as fotos postureu y prou. Tot producto turistico basau en a relichión. O puesto natural sí que yera poliu: a carretera d'aproximación bordiando a kilometrica placha de Da Nang ya mereixeba a pena y dimpués as puyadas y selvas folludas y humedas, con poco trafico, daban o contrapunto perfecto. Dimpués de veyer-me a pagoda, marché por totz os camins y carreteras d'a montanya ubiertas a o trafico de motos, que yeran poquetas ta preservar a suya naturaleza y privar a masificación turistica. Y mesmo me se cruzó bell mono. Antis, en a pagoda, bi heba una replaceta do iban os monos y muitos turistas se feban fotos con ells dando-les bella cosa de minchar, cosa que yera viedada en os cartels pero que totz feban baixo a pasividat d'os guardias. Mientras yera fendo-le fotos a un mono choven, que prou que no alimenté, un macaco viello me se lanzó y lo habié de toriar. Me se miraba con un rostro agresivo y me chilaba dende o posiento do s'heba ficau, y yo con os punyos y o piet prestos t'o que pasase. A la fin o bicho hopó, pero estié o centro d'atención de totz os turistas d'arredol, que no'n yeran pocos, y mientras bells minutos dixoron d'acercar-se a os bichos. A os guardias tot les bufaba a pocha.

Feita a cursa por a Montanya d'o Mono, torné ta Da Nang an que cené en o suyo paseu
maritimo y me facié una gambada aproveitando ta mirar-me os suyos puents iluminaus de nueitz. Se notaba tamién que heban feito una ciudat borinera! A parti costera yera clavada a Benidorm, encara que yéranos en puenda baixa y no yera en tot o suyo esplendor. A historica Hoi An troba o suyo contrapunto perfecto en a moderna y divertida Da Nang, sin dubda, y tot chabiscau d'atras atraccions a veyer por a redolada, como My Son, Marbre Mountain u Monkey Mountain. Sí, ixa parti central de Vietnam ye un buen puesto ta fer turismo (que no ta viachar). Dimpués de cenar marché t'o mío hostal en Hoi An an que plegué de meyanueitz, con o culo plano de tanta moto mientras tot o diya.

A l'atrol diya me'n puyé luego ta veyer as dos cosetas que m'heba dixau por falta de tiempo:
o Hai Van Pass y o Golden Bridge. Pasau Da Nang, bi ha un puerto de montanya muito recomendau por as suyas anvistas y que no se puede fer que en furgoneta u moto. Asinas, si a Monkey Montain no yera puesto t'o turismo, o Hai Van Pass yera tot o contrario, pos os turistas gosan d'ir en cursas organizadas en furgoneta u bus, u bien por a suya cuenta en moto, como yera o mío caso. Autos, cambions y buses regulars pillan o tunel, más rapedo y prou que mica poliu. Asinas que una vegada me desayuné, me lancé a l'aventura y atra vegada por a mesma carretera unatra "amable muller" miró de levar-me ent'a Montanya de Marbre (?), y dimpués de tener que decir-le que no varias vegadas dende a scooter en marcha, a la fin esnavesé Da Nang y arrivé en o Hai Van Pass.

A verdat ye que o puerto yera un placer de fer en a moto u mesmo en bici, bien fresco y con paisaches esparpallants, con costa y selva, con polidas marradas y curvetas rapedas y
con muitos puestetz ta parar y fer as diez, u fer-se un buen café vietnamita, como servidor fació. Alto de tot, bi heba un mirador con runias d'esferents puendas, destacando bell par de fortetz militars emplegaus mientras a guerra de Vietnam. Agora, os turistas i feban coda ta fotiar-se-ie. De cabo quan mientras o camín, chiquetas garas con anvistas repolidas ta fer-se fotos postureu. No habría de decir-lo, pero servidor aproveitó as d'os vegadas que lo trescruzó -ir y tornar- ta fer un curso intensivo de MotoGP en scooter, pos o trafico lo permitiba, y asinas me la gocé mesmo más. Dentre unas cosas y atras, en Vietnam yera aprendendo a conducir una scooter en totz os posibles escenarios.

En trescruzar o puerto, as guidas no ufriban cosa, pero en o GoogleMaps trobé un lago dito Lang Co, alimentau en una chicota parti por una canal marina. No cal saber interpretar os mapas ni estar guaire agudo ta pensar que ixe puesto heba d'ufrir buenas cosas y como se
podeba bordiar en moto mientras bells 45 minutos por un camín que pareixeba no tener trafico, no dubdé en lanzar-me. Salié d'o turismo postureta y bullicioso ent'un ambient muito más puro y relaixau, pero repoliu. Aproveité y me facié un café mientras rodiaba o lago y veyeba cómo a chent local treballaba en a pesca u atras cosas. Me chocoron unas mangueras bien grants apuntando ent'alto, como quan baltizan avions, pero que en veras yeran refrescando un cambión de focins con os bichos dentro. Bienestar animal. Feito o lago torné atra vegada por o puerto de Hai Van y marché ent'a zaguera gara d'o diya: o Golden Bridge. Pillaba luent, pero quasi de camín de tornada ent'a Hoi An y d'atra man a carretera se ficaba en a montanya, por o que os paisaches no feban burro falso y l'orache yera fresquet. Pero en arrivar-ie, me trobé con que o famoso Golden Bridge ye una atracción más d'un parque tematico que a suya dentrada cuesta 30€ (750.000 Dong). Ya podría estar poliu, pero 30€ por veyer nomás un puent -pos no quereba fer garra cosa más en ixe resort-, pos no yera a mía prioridat. Asinas que d'astí torné ta Hoi An sin veyer o puent.

En Hoi An, me facié una gambada noctura, quasi de despedida, y aproveité que yera luna plena y en consequencia se celebraba o festival de lamparas de cartón chitadas en o río. Lo cierto ye que o diya d'antis ya me trobé o mesmo, asinas que deduzco que o propio turismo ha feito que una cosa que se feba una vegada por mes y probablement naixida tamién ta incentivar o propio turismo, agora se fa totz os diyas. Cosas d'a masificación turistica. O caso ye que aproveité a mía gambada por Hoi An dentre puestos de beliquetz que son os mesmos que te puetz trobar en Vigan u en Barcelona pero con o nombre de Hoi An, cené por astí y gasté a zaguera dentrada d'o cupo que'n heba pillau feba dos diyas en o templo de Hainan, no porque querese veyer-lo en verdat, sino por gastar a dentrada. Como yera polidet, teneba posientos y feba buen orache, astí me posé y chatié una mica con amigos y familia en Zaragoza.

A l'atrol diya, encara gasté as mías zagueras horas visitando as plachas de Hoi An, ditas An Bang y Bai Bien Cura Dai, repolidas y con muitos resorts y hotels, pero que no m'aganaban. Antiparti tampoco no yeran guaire animadas en estar l'orache una mica fresco a primera hora de maitín. Con tot y con ixo me desayuné por astí y dimpués marché t'o centro d'a ciudat, an que me facié as zagueras gambadas por un puesto con carreras piatonals, con rudio aceptable y sin fumos. Hoi An y os suyos arredols m'heban conveciu, tanto que pensaba estar-me-ie dos diyas y a la fin me'n i estié más de quatre. Da Nang, grant ciudat con una polida placha y ambient más borinero, yera o complemento perfecto. Y si a ixo l'adhibimos puestos naturals por a redolada (Monkey Mountain, Hai Van Pass y en menor mida Marbre Mountain), fitos monumentals como My Son, montanya, plachas y galachos, o resultau ye un puesto ideyal ta fer turismo. O contra? O exceso de turismo. Y prou que no ye un puesto ta viachers. Pero cada cosa tiene os suyos puestos!
  

No hay comentarios.: