13.10.24

Obituario: José Alberto León León


Tendría arredol de 12 u 13 anyos quan le dicié a o mío vecino Juan Antonio de descargar-se o Kalgan, plataforma de chuegos online de Marca, que yo emplegaba ta chugar a os escaques. Fendo una partideta con él, le dicié por o chat de salir a la finestra y saludar-nos, y pretemos a fer-lo. A machia d'a comunicación a l'inte escrita por una pantalla, machia que quedó imprentada en a mía ment, y que anyos dimpués se veyería magnificada con o Messenger, dimpués retes socials, y finalmente Whatsapp. 

Pero puede o virtual creyar amistaz? Cata que soi d'os primers que s'ha criau entre maquinetas, tenendo o mío primer ordenador con tasament 8 anyos -u talment 7-, un MSDos en o que caleba introducir bella programación basica ta executar bel chuego arcade alzau en disquettes de 5 1/4, pero mesmo asinas soi estau masiau tradicional como ta pensar que sí, que se pueden fer amigos virtuals. 

Dica que plegó un día en que recibié un correu electronico preguntando-me por as solucions d'un manual d'aragonés que publiqué en Zaguán, o repositorio virtual d'a Universidad de Zaragoza. Un hombre dito José Alberto León León me las pediba, y yo, que heba feito ixe manual con tot l'amor d'o mundo, pos m'heba ixublidau de treballar as respuestas. Le proposé de ir fendo os exercicios y yo le'n iba correchindo, aproveitando ixe treballo mutuo ta puyar en o rete un archivo de solucions a nombre d'os dos. Y asinas prencipiemos a tener contacto quasi semanal. 

José Alberto remató de fer os exercicios, pero luent d'aturar a suya pasión por l'aragonés, decidió d'escribir textos d'as suyas cursas y vivencias, y fer cantas. Textos y cantas que me ninviaba, alto u baixo cada mes, y que íbanos comentando. Y entre ixas linias, entrefilé un hombre humilde y bondadoso, chalanguero y con muita vitalidat, a qui le fue pillando carinyo, igual que se le pilla carinyo a personaches d'un buen libro, por muito que nunca no los haigas vistos en persona. 

Y ista relación en linia remanió mientras anyos dica que un día de veranos de 2018 decidié trencar a virtualidat y conoixer-lo en persona. José Alberto estió nombrau pregonero d'as fiestas de Valfonda, y astí que, tornau por vacanzas de Filipinas, pillé l'auto y me planté en ixe lugar de Monegros, an que tenié a suerte de compartir bellas horas con él, con a suya muller Teresa y con o suyo fillo Aznar. Dimpués, continemos con o contacto virtual dica fa tasament tres semanas, veyendo tamién por o camín os suyos videos en Youtube y o suyo programa en Charrín Charrán, baixo a perén ideya de fer-le una visiteta en Logronyo quan i tornase. 

No sé si debo considerar-me u no amigo de José Alberto, pero sí que puedo decir que le pillé muito carinyo a ixe hombre, igual que se le pilla a un personache d'un buen libro: José Alberto, sin buscar-lo, se convirtió en o protagonista d'o suyo libro, un libro que querió compartir con yo, t'a mía fortuna. 

No hay comentarios.: